Suositut tekstit

Kirjotan matkailublogia ja haaveilen työstä missä saa matkustaa tai liikkua luonnossa 😊

lauantai 23. elokuuta 2014

Länsimainen Matrix, Indonesia elokuu 2014

Terrrrrrrrrvetuloa (Madventuresin Rikun äänellä) blogini uuteen osioon, Samin syyllistämisnurkkaukseen!!!! Elikkä kaikki jotka on nähny Matrix leffan käsi ylös NYT!!!!!

Elikkä yks asia mikä häiritsee mua länsimaisessa (ja miksei ympäri maailmaa) kulttuurissa on tää meidän Matrix kulttuuri. Eli ne jotka on nähny Matrixin varmaa muistaa kohtauksen missä Neo saa valita ottaako sinisen pillerin ja pysyy happy landissa vai ottaako punasen pillerin ja näkee totuuden.
Valitettavasti myös me eletään helposti Matrixissa missä totuus on vääristyny. Ja me vielä hyväksytään se. Elikkä tänää mä esittelen teille molemmat pillerit. 

Ensin sininen pilleri:





Elikkä kiinnittäkää huomiota noihin tauluihin: kaunis nainen ja timantti. Ja kaikki on niin auvosta ja kaunista. Oikeestaa sama kaava toistuu monessakin mainoksessa. Mut nyt on siis kysymys timanteista. Eli tää on Matrix.

Sitte Punainen pilleri:



Elikkä tää on todellisuus jota meille ei näytetä. Joku sen timantin tuolla mudassa esiin kaivaa.
Ainut vaan että se joku tekee pitkää päivää ja tienaa päivässä 25000 rupiaa eli 1,60 Euroa.
Eikä tähän kuulu työttömyysturvaa, terveydenhoitoa tai mitää muitakaa etuja.
Ja vaikka löytyis miten iso timantti ni ei nää tyypit saa siitä enempää voita leivän päälle vaan kaikki muut vetää välistä. Eli nyt voitte mennä sinne Timanttisii tai vastaavaan liikkeeseen ja kattoa mitä ne timantit siellä maksaa ja miettiä kuinka paljon voita jollain on nyt joka puolella leipää.



Tollasesta montusta kaivetaan seulottava hiekka. Kuukausi sitten täällä kuoli 5 työntekijää jotka teki hommia vesisateessa ja reuna sortu ja hautas kaivajat alleen. Eli tää on todellisuutta mitä meille ei näytetä.

Mutta ei mulla muuta tällä kertaa, itsehän olen niin hyvä että vähän jopa sattuu. Ja koska omatuntoni on puhdas nukun myös ensi yöni sikeästi kuin pieni porsas :)

Lähetetty iPadista

1 kommentti:

  1. Onneks en ole koskaan tykänny timanteista. Tai halunnu sellasii tai edes ajatellu.. oon mä joskus ajatellu että jos joku hullu ostais mulle timantin niin mä myisin sen heti..ja kävisin jossain =) Nuku siis joo rauhassa..ei sun ainakaan tonne kannata hommiin jäädä vaikka paikkoja nyt tarjoutuis.
    Toivottavasti kukaan ei loukkaannu tämmösestä huumoriin menevästä tekstistä.. oma tapa käsitellä asioita ja elämää. Kyllä nää maailman vääryydet satuttaa ja ahdistaa..mutta..

    VastaaPoista